Op dit moment heb ik er voor gekozen geen contracten af te sluiten met verzekeraars. Indien u een verwijzing heeft van de huisarts voor behandeling in de basis GGZ zal uw verzekeraar afhankelijk van uw polis een gedeelte of de gehele  behandeling vergoeden. Neem hiervoor contact op met uw verzekeraar

 

Wat is het verschil tussen een restitutie- en naturaverzekering?

Bij een restitutiepolis heeft de verzekerde recht op de vergoeding van de kosten van zorg. Of een verzekerde kiest voor een gecontracteerde of ongecontracteerde zorgaanbieder maakt geen verschil. De zorgverzekeraar vergoedt de rekening, tenzij de rekening onredelijk hoog is. Uitgangspunt hiervoor is het marktconforme tarief.

Bij een naturapolis heeft de verzekerde recht op de vergoeding van zorg. Als de verzekerde kiest voor een ongecontracteerde zorgaanbieder wordt slechts een deel van de kosten vergoed. De hoogte van de vergoeding verschilt per verzekeraar; dit ligt tussen 65-85% van het gecontracteerde tarief.        Informeer dus vooraf bij uw zorgverzekeraar wat de vergoeding in uw geval is.

 

Je kan er ook voor kiezen om de behandeling zelf te betalen (onverzekerde zorg). Op die manier gaat er geen enkele informatie van jou naar de zorgverzekeraar. 

 

TARIEVEN

Ik hanteer de volgende tarieven:

 

Basis GGZ

voor behandeling binnen de basis GGZ(CGT/EMDR) hanteer ik de tarieven van de NZA(Nederlandse Zorg Autoriteit)

 

Intake                 60        minuten        Prestatiecode CO0562          €190,88 

Behandelsessie 45       minuten        Prestatiecode CO0497           €142,29

Behandelsessie 60       minuten        Prestatiecode CO0627           € 168,94

Behandelsessie 75       minuten        Prestatiecode CO0757           € 198,72

Behandelsessie 90       minuten        Prestatiecode CO0887           € 254,06

Behandelsessie >=120 minuten        Prestatiecode CO1017           € 361,79

voor onverzekerde zorg is het tarief 90 euro per sessie

 

Coaching 

voor individuele coaching hanteer ik het tarief van 90 euro per sessie

voor bedrijfscoaching is het tarief 90 euro per sessie

 

CGT supervisie

voor CGT supervisie hanteer ik een tarief van 90 euro per sessie

 

Algemene betalingsvoorwaarden

Artikel 1

Deze betalingsvoorwaarden zijn van toepassing op alle behandelingsovereenkomsten tussen de gz-psycholoog (hierna te noemen: behandelaar) en de cliënt.

Artikel 2

Afspraken moeten uiterlijk 24 uur voor het tijdstip van de behandeling geannuleerd worden. Bij niet annuleren en bij annuleringen binnen 24 uur voor de afspraak is de behandelaar gerechtigd de gereserveerde tijd naar redelijkheid en billijkheid aan de patiënt in rekening te brengen.

Er zal dan 50  euro in rekening gebracht worden.

Artikel 3

De verantwoordelijkheid om te achterhalen welke vergoeding en voorwaarden de verzekeringsmaatschappij van de cliënt hanteert, ligt geheel bij de cliënt zelf.

Artikel 4

De door de behandelaar aan de cliënt gedeclareerde kosten voor de behandeling dienen door de cliënt binnen 14 dagen na de datum van de factuur te zijn betaald.

Artikel 5

Indien de cliënt het verschuldigde bedrag niet binnen 14 dagen na de factuurdatum heeft betaald, dan krijgt de cliënt een laatste gelegenheid om de factuur zonder ophoging van kosten binnen 14 dagen te betalen.

Artikel 6

Voldoet de cliënt binnen 14 dagen na de datum van de betalingsherinnering niet aan zijn/haar verplichtingen, dan is de behandelaar zonder nadere ingebrekestelling gerechtigd incassomaatregelen te treffen, dan wel door derden te laten uitvoeren.

Artikel 7

Alle buitengerechtelijke incassokosten verband houdende met de invordering van de gedeclareerde bedragen komen ten laste van de cliënt. De buitengerechtelijke incassokosten zijn vastgesteld op tenminste 15% van de hoofdsom met een minimum van € 25.

Artikel 8

Bij betalingsachterstand is de behandelaar gerechtigd – tenzij de behandeling zich hiertegen verzet – verdere behandeling op te schorten totdat de cliënt aan zijn/haar betalingsverplichtingen heeft voldaan.

 

klachtenregeling:

Ook ik leer nog altijd. Mocht je een klacht hebben over een van mijn diensten, dan wil ik dat graag horen. Mochten wij er samen niet uitkomen dan kun je gebruik maken van de klachtenregeling van de NVGZP.

 

kwaliteitsstatuut

kwaliteitsstatuut Pallas